donderdag 26 november 2015

Schaapje

Zoals je misschien weet, woon ik in Katwijk. Heerlijk aan zee (vooral in de zomer leuk maar ook in de herfst periode want dan is de zee zo mooi!). En in Katwijk zijn er een aantal namen die veel voorkomen. Waarschijnlijk is dat in elke plaats zo? Dat denk ik tenminste, dat in elke plaats wel een paar namen zijn die heel veel voorkomen. In Katwijk tenminste wel, daar is een van die namen 'Schaap'. 

En laat er nu een klein 'schaapje' op komst zijn. Een vriendin van de toekomstige mamma vroeg me of ik een schaapje kon maken in wit grijs en een beetje mint. Dit was voor mij voor het eerst dat ik een patroon van Stip en Haak gebruikt heb. Wat een heerlijke patronen zeg! 

Deze heb ik gehaakt met de katia capri (mijn favoriete katoen) en de Baby Teddy Aran van Rico. De eerste keer dat ik met zo'n 'fluffy' garen werkte. En het was heel raar haken. Je haakt namelijk op gevoel omdat je je steken niet kunt zien. Haak je nog niet zo lang dan is dit zeker geen aanrader maar als je wat langer haakt, is het echt een leuk garen om een keer mee te werken! 

Trouwens, ik heb bij dit schaapje ook nog een sterretje op zijn buikje gemaakt omdat ik hem net iets meer mint mee wilde geven. Ik vind hem geslaagd! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten