dinsdag 16 september 2014

Een meisje geboren!

 Ik vind het altijd erg leuk als ik veel items mag maken die toch wel verschillend zijn. Zo ook voor Jay-Lynn... De meeste dingen waren neutraal in grijs/wit zoals deze hoes voor een omkleedkussen. 
 En 1 hoes is natuurlijk niet genoeg met zo'n kleintje in huis. Dus nog eentje als reserve! 
 Een boxkleed op maat gemaakt in de box, met aan de ene zijde een verdeling in blokken. 
 En de andere zijde van wafelbadstof en een strook sterrenstof in het midden.
 En voor het roze accent (het tenslotte toch een meisje) een lakentje met lichtroze ruitjes en haar naam erop. 
 Hier nog even uitvergroot. Ik vond 2x ruitjes niet zo leuk staan dus ik heb de ruitjes schuin gezet waardoor het wybertjes zijn geworden. Een grijs paspelbandje tussen de stofjes breekt de scheiding tussen het effen wit en de ruitjes. 
 Dit lakentje had de mamma van Jay-Lynn gekocht maar vond ze wat saai. Om het geheel van bloemetjes te breken, heb ik er een stuk witte stof tussen gezet. Daarop een roze bandje met een kantje met bloemetjes. Het was nog een hele zoektocht naar de juiste kleur roze!
 En ik heb ook nog een zak voor in de maxicosi gemaakt. Dit is een patroon uit een oude knippie maar ik heb het beengedeelte veranderd. Dit was nl heel erg kort en dan groeien de kleintjes er zo uit, zonde! 
 Dus ik heb er echt een zak van gemaakt met hierin een 'gat' om de sluiting wel te kunnen gebruiken (wel zo veilig!). 
 Hier zie zie je de maxicosizak helemaal goed. Het is overigens een ruitjes stof met een klein hartje erin en ik heb er sterren op geappliceerd met verschillende stoffen. En de binnenkant is van soft fleece, zo zacht dat je eigenlijk zelf een dekentje met deze stof wil hebben! Tenminste, ik wel.... 

 En toen de kleine Jay-Lynn geboren was, mocht ook iedereen weten hoe blij de pappa en mamma waren. Dus een mooie slinger geborduurd op vilt. In allerlei kleurtjes roze, want tja is het een meisje! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten