woensdag 5 juli 2017

Liedjesdoek

Soms krijg je hele speciale verzoekjes. Oma kwam langs en had vroeger een groot geborduurd schilderij waar allemaal kinderliedjes op geborduurd waren. Helaas is het doek niet bewaard gebleven maar ze herinnerde zich dat het zo leuk was om samen met haar kinderen naar het doek te kijken en de liedjes te zingen. 

Aan mij de vraag of ik zo'n doek voor haar kleinkinderen kon maken. En of het dan ook mogelijk was om hem ínteractief' te maken. Dus een beetje zoals die speelboekjes. Ik kreeg een aantal liedjes die de kindjes graag zongen en de vrije hand.

Ik moet eerlijk zijn dat het wel even geduurd heeft voor het klaar was. Ik moet nl. voor me zien in mn hoofd hoe het moet worden en als dat er niet is, kan ik het ook niet maken. Dus elke keer een liedje maken werkte het beste.  

Zo zie je hieronder 'in de maneschijn' met een trappetje naar de maan een vogel en een vis en de 1 en 2 die in het liedje voorkomen. 

Hieronder zie je ook de trein van 'op een klein stationnetje'. Alle wagons en de locomatief zijn met klittenband bevestigd zodat ze die er ook af kunnen halen en weer erop kunnen plakken. 

Slaap kind slaap mocht niet ontbreken. Ik heb een huis gemaakt met een dekentje waar het poppetje in ligt te slapen. Je kan het poppetje eruit en er weer in doen. 

Ook alle eendjes zwemmen in het water zit op het doek. Dit is een van mijn favorieten en was dan ook als een van de eerste liedjes klaar op het doek. Eeen waterkant met gras en water waar de eendjes achter gezet kunnen worden. Ze zitten wel een touwtje, dan raken ze niet zo snel kwijt. 

En zie je ook dat ik een soort labels heb gemaakt met de liedjes erop. Leek me wel zo duidelijk! 

Het was echt wel een heel grote klus maar wat is het een gaaf eindresultaat geworden. Inmiddels heb ik van de oma al gehoord dat de kleinkindjes (en mamma en oma) het erg leuk vinden en al veel liedjes hebben gezongen! En daar doe ik het voor, om mensen blij te maken met wat ik maak. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten