dinsdag 5 maart 2013

Gave vondst!

Oke, Ils gaat met een vriendin naar de kringloopwinkel. Want dat is zo leuk! Shoppen voor weinig. Nou moet ik wel zeggen dat het de ene keer leuker is dan de andere keer. Maar goed, deze keer zagen we deze naaikist. Beetje verliefd maar wat een lelijke kleur en er zaten beschadigingen op... Toch maar niet... 

Maar ja toen liepen we terug naar haar huis en begon ik steeds meer spijt te krijgen. Want wat zou hij handig zijn voor al die rolletjes garen, mn scharen, mn biaisband? En ik kon hem toch opknappen? En daar ging het toch juist om bij kringloopvondsten? Zo ging het in mijn hoofd nog lang door. Want tja hij was toch ook wel mooier dan die van plastic die nu altijd in de weg stond (heb maar een klein huisje en die paste niet in de kast) 

Dus je raad het al, ik op de terugweg naar huis toch weer langs de kringloopwinkel en ik had geluk! Hij was er nog. Wat was ik opgelucht en blij. Hij is nu van mij! 

Toen heb ik mijn pappa lief aangekeken en die heeft hem prachtig wit gemaakt voor mij. Past beter in mijn interieur.

Ik ben nog van plan om de binnenkant (die hij ook mooi wit heeft gemaakt) met een stofje te beplakken, maar dat staat nog op mn to-do-lijstje ;-)   
Maar omdat ik die oude schroefjes en details wel mooi vond, heeft hij die er allemaal eerst afgehaald en later weer teruggezet.  Hij heeft nu een pronkplek naast mn keukenblok. En als ik aan het naaien ben, staat hij naast me, precies de goede hoogde naast je stoel kan ik je vertellen.

En ik heb geen moment spijt gehad dat ik toch terug gegaan ben om hem te gaan halen!





Vlindergroetjes,
Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten