woensdag 10 februari 2016

Brandweerman Sam

Oke, dit verhaaltje begint al in December als ik op mijn kleine neefje Kai moet passen. Ik wil graag weten of hij het leuk vind als ik een Brandweerman Sam voor hem ga maken. Nu is het handig om te weten dat hij dus helemaal fan is, alle filmpjes wil hij zien, en met name diegene met de kindjes die spelen met het speelgoed van Brandweerman Sam. Dus ik dacht: ik maak een pak voor hem! Het gesprek ging zo 

Ilse: He Kai, je bent toch bijna jarig
Kai: Ja, ik wordt al 3 

Ilse: zou jij het misschien leuk vinden als ik een brandweerman sam pak voor je maak? Die kun je dan aandoen net als je Sint pak maar nu van Brandweerman Sam
Kai: Ja
Ilse: en dan maak ik een blauw jasje toch? Met een zwarte riem? 
Kai: Nee, het is een bruine riem. Ik wil een blauwe jas met een bruine riem
Ilse: maar volgens mij heeft hij een zwarte riem hoor
Kai: nee hoor een bruine 
Ilse: zullen we anders even op tv kijken? 
- de tv gaat aan...- 

stilte

Kai: Oh ik zie het al: hij is donkerblauw 

Hahahahahaha, ik moet er nu nog op lachen. Het ging allemaal vrij rap achter elkaar behalve toen de tv aanging, toen zat hij dus heel geïnteresseerd te kijken en opeens kwam dat zinnetje eruit 'Oh ik zie het al: hij is donkerblauw'

Dus je raadt wel wat ik gemaakt heb: een Brandweerman Sam pak met een blauwe riem! 

Natuurlijk geen goede patronen in mijn boekjes maar ik heb een overhemdpatroon aangepast. Beide voorpanden recht doorgetrokken. Daarnaast twee lipjes (hoe heten die dingen?) op de schouders tussen de mouwen en het jasje. Een dubbele knopenrij (met drukknoopjes aan de binnenkant en het reflectieband maken het helemaal af. 

Bij de speelgoedwinkel heb ik nog een echte Brandweerman Sam helm erbij gekocht (met klep!). En hij vond het geweldig! Op zijn verjaardag zelf natuurlijk veel te veel cadeautjes om echt goed te zien of hij het leuk vond, maar inmiddels weet ik dat hij veel gebruikt wordt en dat er een boel brandjes geblust worden bij mijn neefje in huis. 

Veel plezier ermee lieve Kai



3 opmerkingen:

  1. wauw, wat een mooi jasje! Ik zoek al de hele avond, maar helaas zijn de Brandweerman Sam outfits niet zo sprekend. Ik vond dit artikel en foto via google afbeeldingen. Ik zie dat dit artikel 2 jaar oud is. Als Kai deze jas niet meer past hoor ik het graag! Mijn zoontje is ook groot fan van Brandweerman Sam. Ik hoop snel iets te horen. Hartelijke groeten, Jodi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Jodi,
      Hij is leuk geworden he? Ik was ook erg trots toen hij af was. Ik zal even aan mijn schoonzus vragen of ze hem nog heeft en of ze hem wil verkopen. Je hoort van mij!
      Vriendelijke groetjes,
      Ilse - vlinderbiz

      Verwijderen
    2. o. Ik zie dit nu pas. Maar zou het inderdaad heel leuk vinden voor mijn zoon. Hoor het graag: mijn mail jodiATfokaglasinlood.nl, en telefoon nul-zes 23442826.

      Verwijderen